The Eternal Life of Kerry Magillသားေတြထဲမွာ( ေလယယ္ဂ်လစ္ကီ)

သားေတြထဲမွာ

1


သူတို႔သည္ ေရစက္လက္ႏွင့္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို သူမထံသို႔ သယ္ယူလာၿပီး မီးဖိုေခ်ာင္က သံကြပ္ပ်စ္ေဟာင္းေပၚမွာ ခ်လိုက္ၾကသည္။

“ေရနစ္သြားလို႔” တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။ သူ႔ အသံမွာ တစ္ခန္းလံုး ပ်ံ႕ႏွံသြားၿပီးလွ်င္ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားေနေသာ ပိုးဖလံပမာ ျပတင္းမွန္ကို တိုး၀င္ ရိုက္ခတ္သြားသည္။

“ဟင့္အင္း၊ သူ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး” သူမက ေျပာလိုက္သည္။ သူတို႔၏ မ်က္ႏွာေတြမွာ ခ်ံဳးက်ေန၏။ မ်က္လံုးေတြကလည္း သူမကို မၾကည့္။ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ အစန္႔သား ျဖစ္ေနေသာ သူမ၏ ခင္ပြန္းထံမွာလည္း လႊဲဖယ္ကာ လက္ေဆးခြက္၊ ျပတင္းေပါက္ အနီးမွ ၾကက္ေမာက္ပန္း၊ ၾကမ္းျပင္ စသည္မ်ား၌သာ ေရာက္ေနသည္။


“အလုပ္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမစ္နားမွာ ကစားၾကတယ္။ သူက ျမစ္ ဟိုဘက္ကမ္းကို လက္ပစ္ကူးျပမယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ေပးမလဲလို႔ စိန္ေခၚတယ္” သူတို႔ထဲမွ တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။ သူမက ျပံဳးလိုက္၏။

သူ ဒီလိုပဲ။ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္လို ၀င့္ႂကြားတတ္တယ္။ အျမဲတမ္းလည္း တက္ႂကြေနတာပဲ။ ခု သူတို႔ေျပာေတာ့ သူ ေသၿပီးတဲ့ေလ။

ဒါေပမယ့္ သူ ေသခ်င္မွ ေသမွာပါ။ ေသတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းကင္ဘံုက အသစ္ေရာက္လာသူကို လင္းကြင္းႀကီးေတြ တီး၊ ခရာႀကီးေတြ မႈတ္၊ ေစာင္းသံေတြ ျမည္ဟီးၿပီး ႀကိဳဆိုတာနဲ႔ အသံဗလံေတြ ဆူညံေနမွာေပါ့။ ခုဆိုရင္ ကြပ္ပ်စ္အထက္ စင္ေပၚက နာရီစက္သံနဲ႔ မီးဖိုထဲက ဖ်ိဳးဖ်ိဳးေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ အသံေတြေလာက္ပဲ ရွိတာပဲ။ ဒီ အသံေတြ ဆိုတာက သူမနဲ႔ သူ႔ အိမ္ေထာင္သက္တမ္း ဆယ့္တစ္ႏွစ္လံုး ၾကားေနက် အိမ္တြင္းက အသံေတြ။ ၿပီးေတာ့လဲ ကယ္ရီဟာ ခါတိုင္းလိုပဲ တစ္ေရးတစ္ေမာ အိပ္ဖို႔ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ အခန္႔သား ရွိေနတာပဲ။

“သူ မေသပါဘူး” သူမက ေျပာလိုက္သည္။

တစ္စံုတစ္ေယာက္က သူမ၏ သားသံုးေယာက္ကို အထဲသို႔ ေခၚေဆာင္လာ၏။

“သူတို႔ ေျပာတယ္။ ေဖေဖ ေရနစ္လို႔တဲ” သားႀကီး ဘရန္က တီးတိုးေျပာသည္။ သားႀကီးသည္ မိခင္ကို မထိ။ ကြပ္ပ်စ္ထက္က ဖခင္ကိုလည္း မၾကည့္။ သားႀကီး အသက္ ဆယ္ႏွစ္ ရွိၿပီ။ သူတို႔ ေျပာသမွ် သူ ယံုမွာပဲ။ သားလတ္ တင္မသီလည္း သည္အတိုင္း။ သူ႕ အသက္ ခုနစ္ႏွစ္။ သားငယ္ ဂ်ိဳးဒီ။ သူ သိသည္။ အသက္ကေတာ့ ေလးႏွစ္ပဲ ရွိေသးသည္။ သားငယ္သည္ ဖခင္ဆီ သြားကာ ဖခင္၏ မ်က္ႏွာကို အသာပုတ္ၿပီး “ေဖေဖ … ထ”။ သူမႏွင့္ သားငယ္တို႔က သိသည္။ သည္လူေတြ ျပန္ထြက္သြားၾကလွ်င္ အားလံုး ေကာင္းလိမ့္မည္။

“အားလံုးပဲ ျပန္ၾကပါေတာ့ရွင္” သူမက ညင္သာယဥ္ေက်းစြာ ေျပာလိုက္၏။

“သူ႔ကို ဂ်က္ကာတာ ယူလာလိမ့္မယ္” တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေျပာလိုက္သည္။ ဂ်က္ကာတာမွာ ၿမိဳ႕က နိဗၺာန္ကုန္သည္ ျဖစ္သည္။ အေတာ္ မိုက္တဲ့သူေတြ၊ ကယ္ရီ ဘာမွ မျဖစ္ဘဲ ဘာလို႔ ဂ်က္ကာတာက လာသယ္ရမွာလဲ။ ကယ္ရီမွ သတၳဳတြင္း အလုပ္သမား၊ ၿပီးေတာ့ သူက ဘ၀ကို မၾကာခဏ စိန္ေခၚတတ္သူ။ ဒါေတြႏွင့္ ပက္သက္ၿပီး သူမက ပူပန္သည့္အခါ ကယ္ရီက ရယ္ေမာပစ္လိုက္သည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။

ငါ ဘာမွ ျဖစ္မွ မဟုတ္ပါဘူးကြာ သူ သည္လိုေျပာေတာ့ သူမက မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္သြားသည္။ သည္အခါ သူက ေဟ့ ဒီမွာ ဘက္ကီ၊ မင္း စိတ္တင္းတင္း ထားစမ္းပါ။ မင္းနဲ႔ ငါ့ကို ဘာကမွ ခြဲႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ခုလဲ မခြဲႏိုင္ဘူး။ ကပ္ကမာၻဆံုးေစေတာ့ မခြဲႏိုင္ဘူးကြ ေျပာရင္း သိုင္းဖက္လာေသာ သူ႔လက္ေမာင္းေတြမွာ ခြန္အားေတြ ျပည့္ေနလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း၊။ သည္ေတာ့လည္း သူေျပာတာကို သူမ ယံုၾကည္မိေလ၏။

ဟင့္အင္း .. ဂ်က္ကာတာရဲ႕ ရြံစရာေကာင္းတဲ့ လက္မဲႀကီးေတြနဲ႔ ကယ္ရီ႕ကို ယူ မသြားရဘူး။

အမွန္ေတာ့လည္း သူတို႔ ကယ္ရီ႕ကို သယ္ယူသြားၾကပါသည္။ သည္လို သယ္ယူၾကသည့္ လူေတြအျပင္ အိမ္မွာလာၿပီး ျပတင္းေပါက္ေတြ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္သူလုပ္၊ ထင္းခြဲသူခြဲ စသည္ျဖင့္ လူေတြ လာၾကကာ မလိုအပ္တာေတြ လုပ္ၾကေသးသည္။ သည္အရာအားလံုးကို တကယ့္အျဖစ္ အေနႏွင့္ လက္မခံႏိုင္သျဖင့္ သူမမွာ ရယ္ခ်င္သလို ျဖစ္မိေသး၏။ ကယ္ရီ ဆိုလွ်င္လည္း ခုေနအခါ ဘယ္ကပဲ ျပန္လာလာ သူမႏွင့္ အတူ ေရာေႏွာရယ္ေမာမည္ အမွန္။ ဘာလို႔ ျပန္မလာတာလဲ ကယ္ရီရယ္။

ညအခ်ိန္ေရာက္လာ၏။ ညမွသည္ နံနက္မိုးလင္းကာ ထိုမွတစ္ခါ ေနာက္တစ္ည။ ေန႔တစ္နံနက္။ သူတို႔သည္ ခ်ံဳပုတ္ေတာ တစ္ေနရာမွာ အၾကည့္တန္ေသာ အ၀တ္ပတ္ ေသတၱာတစ္လံုးကို ျမဳပ္ႏွံၾကသည္။ တိုင္ကေလးမွာ သူ႔နာမည္ ေရးထိုးၾကသည္။ ကယ္ရီမာဂစ္၊ ေမြးဖြားသည္၊  ကြယ္လြန္သည္။

သူ ေသၿပီ။ သည္စကားလံုးမ်ားသည္ သူမ၏ ႏွလံုးသားဆီသို႔ မေရာက္ၾကေသး။ ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ သူမ၏ ႏွလံုးသားကို ေခ်မြၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမက သည္ စကားလံုးေတြကို ၀င္ခြင့္ မေပး။

“ေဖေဖ ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာမလဲ ဟင္” သားငယ္ ဂ်ိဳးဒီက ေမးသည္။ “ေတာ္ေတာ္ၾကာ ျပန္လာလိမ့္မယ္” သူမက ေျဖသည္။ သူတို႔ကို သူမကို တစ္ေနရာမွာ ေခတၱ သြားေရာက္ ေနေစခ်င္သည္။ သားေတြလဲ တစ္ျခားသို႔ ေခၚသြား ေစခ်င္ၾကသည္။

“ဟင့္အင္း ကၽြန္မတို႔ ဒီမွာပဲ ေနၾကမယ္”

သူ ျပန္လာတဲ အခ်ိန္ အထိ ဟု သူမက ျဖည့္စြက္ ေျပာလိုက္ခ်င္သည္။ သူတို႔၏ မ်က္လံုးေတြ ေ၀့လည္လည္ ျဖစ္သြားၾကသျဖင့္ ဆက္မေျပာဘဲ ေနလိုက္ရ၏။

“ကၽြန္မတို႔  ဒီမွာပဲ ေနၾကမယ္”

သူကေတာ့ ျပန္မလာပါ။ သြားသည္မွာ သံုးည ရွိခဲ့ၿပီ။ ညတိုင္းဆိုလွ်င္ သူမသည္ သူ႔ကို ေခၚၾကည့္သည္။

“ကယ္ရီ”

တံခါးအနီး မိုးမခပင္မွ အရြက္ေတြ လႈပ္ရွားကာ ရြက္ခ်င္း ခတ္သြားသည္။ ထိုမွတစ္ဖန္ ေလထုသည္ သူ႔ အမည္ကို ဖမ္းယူကာ ေတာင္ၾကားေဒသ တစ္ခြင္လံုး ႏွံ႔ေအာင္ ေ၀ွ႔ယမ္းၿပီးလွ်င္ ၀ံပုေလြကဲ့သို႔ ေၾကကြဲတမ္းတသံႏွင့္ အတူ ျပန္လည္ ယူေဆာင္ခဲ့ေလသည္။

“ကယ္ရီ”

သူမ အသံမွာ သစ္ပင္ ထိပ္ဖ်ားမ်ားတြင္ ပဲ့တင္ထပ္ကာ ေတာင္တန္းမ်ားကို ရိုက္ခတ္၍ ေမွာင္မဲေသာ လွ်ိဳေျမာင္ႏွင့္ ခ်ိဳင္႔၀ွမ္းမ်ား အၾကား၀ယ္ ေဖြရွာလ်က္ ရွိ၏။

သူမသည္ ျမစ္ကမ္းေဘးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေရစီးသံကို နားစြင့္သည္။ အေမွာင္ထဲ၀ယ္ ျမစ္ေရစီးမွာ ေနာက္က်ဳကာ မေကာင္းဆိုးရြား ဆန္လွ၏။

“ကယ္ရီ”

သူမက ေခၚလိုက္သည္။ ေခၚသံမွာ ေရျပင္ကို ရိုက္ခတ္ၿပီးေနာက္ ျမစ္၏ ေလွာင္ရယ္သံႏွင့္ ေပါင္းစပ္ကာ သူမထံသို႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ေလ၏။

ထို႔ေနာက္ သားငယ္ ဂ်ိဳးဒီ၏ ငိုသံကို ၾကားရသျဖင့္ ျပန္ခဲ့ေလသည္။

ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ ရက္မ်ား၀ယ္ ေန႔ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ မျဖစ္လွေပ။ ကယ္ရီမွာ ေန႔ အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ အလုပ္ခြင္မွာ ရွိေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ညအခ်ိန္မွာမူ သူမသည္ ကယ္ရီကို ရွာေဖြေတာ့၏။

“ကယ္ရီ”

ညလယ္စာ စားခ်ိန္ သူ ျပန္ မေရာက္လွ်င္ သူမက ခုလို ေခၚတတ္သည္။

“ကယ္ရီ”

သူမ၏ ေခၚသံေၾကာင့္ မိုးမခရြက္မ်ား တုန္ခါသြားကာ ငိုေႂကြးၾကသည္။

သည္အခါ လူေတြ ေရာက္လာၿပီး -
“သူ နားပါေစေတာ့ကြယ္။ ျပန္လာမွာမွ မဟုတ္ဘဲ။ သြားပါေစ။”
“သူ ကၽြန္မနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မခြဲဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ကတိလဲ ထားခဲ့တယ္။ သူ ေဟာဒီ တစ္ေနရာရာမွာ ရွိေနပါတယ္။”

သူမက ေတာင္ပတ္လည္၀ိုင္းေသာ ေျမျပင္ကို ေ၀့၀ိုက္ၾကည့္ရင္ ေျပာလိုက္သည္။

“ကၽြန္မ သူ႔ကို ရွာရမယ္။ ရွာရမယ္”

ညေလက သူမကို အကူအညီ ေပးလာသည္။ သူမ၏ အသံကို လူသူ မျမင္ႏိုင္ေသာ ေတာင္ၾကားမ်ားႏွင့္ ေတာင္ၾကား၌ ေနထိုင္သူ လူတိုင္းဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးသည္။ သူမ၏ ေခၚသံကို ၾကားသူတိုင္း ေခါင္းခါသည္ကိုေတာ့မူ သူမ သိသည္။

“ဒီည မသြားပါနဲ႔ ေမေမ” သားႀကီး ဘရန္က ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူမကမူ ေနာက္ပါးက စိုက္ၾကည့္ က်န္ရစ္ေသာ သား သံုးေယာက္ကို ထားရစ္ကာ အေမွာင္ထုထဲသို႔ ၀င္ေရာက္သြားခဲ့သည္။

သည့္ေနာက္ သူမသည္ သူ႔ အသံကို ၾကားရေလ၏။

“စိတ္ တင္းတင္းထားပါ။ ဘက္ကီ”

သူ႕ အသံ အနည္းငယ္ေတာ့ ပို၍ က်ယ္သေယာင္ပဲ။ ဒါေပမင့္ သူ႕အသံ၊ သူ႕ေလယူေလသိမ္း၊ သူ႕စကားလံုးမ်ားပင္တည္း။ သူ႔ အသံမွာ သူမ၏ ေနာက္ဖက္မွ ေပၚထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူမ၏ ေနာက္တြင္မူ သား သံုးေယာက္သာ။

“ကယ္ရီ၊ ကၽြန္မ ရွင့္ အသံကို ၾကားရတယ္။”

“ကၽြန္ေတာ့္ အသံပါ ေမေမ” သားႀကီးဘရန္က ေျပာလိုက္ေလသည္။

“ဘရန္၊ အသံကေတာ့ ကယ္ရီ႕အသံပါလား”

“ေမေမ ခုလို လာလာေနတာကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါေတာ့။ ေဖေဖ ျပန္ မလာေတာ့ပါဘူး။”

“ေစာေစာက မင္း ေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြ၊ အဲဒါေတြဟာ မင္း ေဖေဖရဲ႕ စကားလံုးေတြပဲ”

“ဟုတ္ပါတယ္။ ေမေမ စိတ္ပူတဲ့အခါ ေဖေဖ ေျပာခဲ့တာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးပါတယ္။”

အသံကေတာ့ ကယ္ရီ႕ရဲ႕ အသံ။ သားႀကီး ကယ္ရီ၏ မ်က္ႏွာထက္မွ သူမကို ၾကည့္ေနေသာ တိမ္ခိုးေရာင္ မ်က္လံုးေတြမွာလည္း ဖခင္ကယ္ရီ၏ မ်က္လံုးမ်ားပင္တည္း။ သားႀကီး၏ ခႏၶာကိုယ္မွာေတာ့ သူမ၏ အစိတ္အပိုင္း၊ ကယ္ရီ၏ အစိတ္အပိုင္းဟုလည္း ဆိုရေပမည္။ သို႔ေသာ္ ေနပါဦး။ သားလတ္ တင္မသီ။ သူမသည္ ျပတင္းေပါက္မွ ၀င္ေရာက္လာေသာ အလင္းေရာင္ျဖင့္ သားလတ္ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ သားလတ္၏ ဆံပင္မွာ ဖခင္ ကယ္ရီ၏ နီေသာဆံပင္။ ကိုယ္ထည္ဆိုလွ်င္ ဖခင္၏ ျပားခ်ပ္ခ်ပ္ တင္ပါးႏွင့္ က်ယ္ေသာ ပုခံုး။ သားငယ္မွာပင္လွ်င္ ဖခင္၏ အျမဲတမ္း ျဖစ္ေနတတ္ေသာ အျပံဳးကို ေတြ႕ရသည္။

ဖခင္ကယ္ရီမွာ သားသံုးေယာက္စလံုးတြင္ တည္ရွိေန၏။ သူ႔သားမ်ား။ သူမ၏ သားမ်ားတည္း။

သည္သားသံုးေယာက္စလံုးမွာ မကြဲမပ်က္ႏိုင္ေအာင္ ရစ္ပတ္ဖြဲ႔ေႏွာင္ကာ တည္ရွိေနၾကသည္ တကား။

“ေမေမ၊ ေဖ့ေဖ့ကို ေတြ႕လား ဟင္” သားငယ္ ဂ်ိဳးဒီက ေမးလိုက္သည္။

“ေဖေဖ ေသၿပီ၊ ဂ်ိဳးဒီ။ ဒါေပတဲ့ သားတို႔ ေဖေဖေလ သားတို႔ ေမေမတို႔နဲ႔ အတူ အျမဲ ရွိေနမွာပါ”

သူသည္ သူမႏွင့္ အတူ ရွိေနသည္။ သူႏွင့္ သူမတို႔၏ သားေတြထဲမွာ။ သားေတြမွ တစ္ခါ ေျမးေတြ ျမစ္ေတြ စသျဖင့္ ကပ္ကမာၻတိုင္ေအာင္ ထာ၀ရ တည္ရွိေနမည္တည္း။ သားႀကီး ဘရန္က ဦးေခါင္း ညိတ္လိုက္သည္။ သားလတ္ တင္မသီကလည္း ဦးေခါင္း ညိတ္လိုက္၏။ တစ္ေန႔မွာ သားငယ္ ဂ်ိဳးဒီ သည္လည္း သူမ နားလည္သလို နားလည္လာလိမ့္မည္။

သူမ၏ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းကို ကာရံထားခဲ့ေသာ နံရံမွာ ၿပိဳကြဲ သြားေခ်ၿပီတည္း။ သည္အခါ နာက်င္ျခင္း ေ၀ဒနာကို ခံစား လိုက္ရသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ ေ၀ဒနာမွာ နံရံေလာက္ေတာ့ ေလးလံျခင္း မရွိလွေပ။

“ကဲ သားတို႔ေရ အထဲကို ၀င္ၾကစို႔ကြယ္”

ေျပာရင္း သူမသည္ မိုးမခရြက္ေတြ ေနာက္ထပ္ တစ္ဖန္ လႈပ္ရွားၿပီး ၿငိမ္သက္သြားသည္ကို ၾကည့္ေနမိေလ၏။

ဗမိုး

(အေမရိကန္ စာေရးဆရာ ေလယယ္ဂ်လစ္ကီ၏ The Eternal Life of Kerry Magill ဗမိုး ျမန္မာျပန္သည့္ ဘ၀ရွင္မိန္းမသား ခုနစ္ျပည္ေထာင္ အမ်ိဳးသမီး၀တၳဳမ်ား မွ ထပ္ဆင့္ ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

Comments

Popular posts from this blog

ထြက္ရပ္ေပါက္ဖို႕

ဟင္းသီးဟင္းရြက္အေခၚအေ၀ၚ မ်ား

ျမသန္းတင့္ ေခြးကေလး