KoTta


ကုိတာႏွင့္ ရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္စြာ

စာေရးတယ္ ဆုိတာ တခ်ဳိ႕က အတတ္ပညာလုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က အႏုပညာလုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ ဘယ္ဟာမွန္တယ္ ထင္လဲ။

စာေရးတာကေတာ့ အတတ္ပညာေရာ အႏုပညာေရာ ၂ ခုလံုးပါ။ ရသ စာေပကိုပဲ ေျပာရင္ ေတာ့ သူက အႏုပညာပါ။ ရသစာေပ ဆုိတာ Literature ကို ဆုိလုိတာပါ။ သူ႔ကိုေတာ့ အႏုပစၥည္း လုိ႔ပဲ ယူၾကတာပဲ။ ေအာက္စဖုိ႔ အဘိဓာန္က အနက္ေပးထားက Writings that are valued as works of art , especially fiction, drama and poetry (as constrasted with technical books and journalism) အဲဒီ အနက္အရ ဆုိရင္ စာေပ(ရသစာေပ)ဟာ နည္းပညာ အေရးအသား၊ ဂ်ာနယ္ အေရးအသားနဲ႔ ကြာတယ္။

“စာေကာင္း ေရးခ်င္ရင္ စိတ္ေကာင္း ေမြးရမယ္လုိ႔” ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီက ဆံုးမတာ ဖတ္ဖူးတယ္။ စိတ္ေကာင္း မရွိဘဲ စာေရးေနတဲ့ လူေတြ ရွိႏုိင္သလား။

စာေကာင္းဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ေကာင္း ေမြးမွရမွာပဲ။ သို႔ေသာ္ စာေကာင္းတယ္ မေကာင္းတယ္ မဟုတ္ဘဲ၊ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းတယ္ မေတြးဘဲ စာေရးတာလည္း ရွိတာေပါ့။

လူတုိင္းဘာေၾကာင့္ စာေရးဆရာ မျဖစ္ၾကတာလဲ။ဗီဇေၾကာင့္လား၊ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႔ လံႈ႔ေဆာ္မႈနဲ႔ ဆုိင္သလား။

လူအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတာပဲ။ အႀကိဳက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတာပဲ။ လူတုိင္း စာေရးဆရာ ဘယ္ျဖစ္ခ်င္မွာလဲ။ စာေရးဆရာ ဆုိတဲ့ ဘ၀ဟာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အတြက္ ႏွစ္လုိဖြယ္ ဘ၀ မဟုတ္ဖုိ႔ မ်ားပါတယ္။

အလြန္အကြၽံ ဖြဲ႔ဆိုျခင္းမ်ားကို အႏုပညာလုိ႔ သတ္မွတ္လား။ ေမးခြန္းဟာ တစ္မ်ဳိးတစ္မည္ ျဖစ္မေနဘူးလား။ အလြန္အကြၽံ ဖြဲ႔တာက အတိႆယ၀ုတၲိျဖစ္ရင္ ေကာင္းတာ လွတာပဲ မဟုတ္လား။ ဘာျဖစ္ေစခ်င္လုိ႔ စာေတြေရးေနတာလဲ။

ဒီေမးခြန္း အေျဖကိုေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္ေအာ္၀ဲလ္ ေရးထားတာ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ႀကိဳက္လုိ႔“ကိုရင္တာ ႏွစ္ပါးသြား အခန္း”မွာ ေရးဖူးတယ္။ ေကာက္ႏႈတ္ ေဖာ္ျပပါရေစ။

“အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အတြက္ စာေရးတာကို ေဘးဖယ္လုိက္ရင္ စာေရးၾကတဲ့ အေၾကာင္းရင္း (၄)ခ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ အဲဒီ ေလးခ်က္ဟာ ဒီဂရီ အနည္းအမ်ား ကြာျခားၿပီး စာေရး ဆရာတိုင္းမွာ ရွိၾကတယ္။ အခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္နဲ႔ တစ္ခ်ိန္လည္း အခ်ဳိးအစား ေျပာင္းလဲ ေနၾကတယ္။စာေရးဆရာ ေနထုိင္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေန အရ ေျပာင္းေနၾကတာပါ။ အဲဒီ ေလးခ်က္ကေတာ့

၁။ အတၲဟိတသက္သက္ ေတာ္တယ္လုိ႔ အထင္ခံခ်င္တဲ့ ဆႏၵ၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို အမ်ားက ေျပာေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ၊ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ သတိရ ေနေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ၊ ကေလး ဘ၀တုန္းက ကိုယ့္ကို ႏွပ္ပစ္ခဲ့တဲ့ လူႀကီးေတြကို ကိုယ့္အေၾကာင္း ျပလုိက္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ စသည္ျဖင့္ စာေရး ဆရာမွာ ရွိတယ္။ဒီလို အေၾကာင္းရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ အဲဒီ ဆႏၵဟာလည္း မျပင္း ထန္လွပါဘူးလုိ႔ ဟန္ေဆာင္ရင္ အဲဒါ လိမ္တာပဲ။ စာေရးဆရာေတြဟာ သိပၸံ ပညာရွင္ေတြ၊ ပန္းခ်ီ ဆရာေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြ၊ ေရွ႕ေနေတြ၊ စစ္သားေတြ၊ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ စီးပြားေရး သမားေတြလုိပဲ အဲဒီ အက်င့္စ႐ိုက္ လကၡဏာရွိ တယ္။ထိပ္ဆံုး လူ႔အလႊာရဲ႔ စ႐ိုက္ လကၡဏာ ရွိတာပါပဲလုိ႔ ခ်ဳပ္ေျပာရမယ္။ ဧရာမ လူသားထုႀကီးက တစ္ကိုယ္ေကာင္း သိပ္မဆန္ၾကဘူး။

အသက္ဆံုးဆယ္ ေက်ာ္ရင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို စြန္႔ေလ့ ရွိၾကတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ “တသီးပုဂၢလ ျဖစ္တည္လုိစိတ္”ကို လံုး၀နီးပါး စြန့္ၾကၿပီး တျခားလူေတြ အတြက္ အဓိက ထားၿပီး အသက္ ရွင္ၾကတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ရင္လည္း အလုပ္ တစ္မ်ဳိးထဲမွာ စက္လုိ ပင္ပန္းႀကီးစြာလုပ္ၿပီး နစ္မြန္း ကုန္ၾကေတာ့တာပဲ။ အဲ ပါရမီရွိသူ အနည္းစု ဇြတ္တရြတ္နဲ႔ ကိုယ့္ဘ၀ကို အဆံုးတုိင္ ကိုယ့္အႀကိဳက္ အတိုင္း ေနဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္သူေတြလည္း ရွိတယ္။ စာေရးဆရာေတြက ဒုတိယ အမ်ဳိးအစားမွာပါတယ္။အေလးအနက္ ရွိတဲ့ စာေရး ဆရာမ်ားဟာ ၿခံဳေျပာရရင္ ဂ်ာနယ္ လစ္ေတြထက္ ပိုၿပီး အတၲဗဟိုျပဳတယ္။ ပိုၿပီး စိတ္ႀကီး၀င္တယ္။ ေငြမွာေတာ့ စိတ္မ၀င္စားၾကဘူး။

၂။ ရသ၌ စိတ္အား ထက္သန္မႈ။ ။ျပင္ပ ေလာကရဲ႕ အလွကို လက္ခံ ရရွိထားမႈပါ။ တနည္းအားျဖင့္ စကားလံုးေတြနဲ႔ ယင္းစကားလံုးေတြရဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ ေနရာ ခ်ထားမႈေတြကုိ ဖမ္းႏုိင္တာ။ အသံတစ္သံ သို႔မဟုတ္ အျခား တစ္သံရဲ႕႐ိုက္ခတ္မႈက ရတဲ့ အရသာ၊ စကားေျပေကာင္း တစ္ခုရဲ႔ တည္ၾကည္ ၿမဲၿမံမႈ သို႔မဟုတ္ ၀တၴဳေကာင္း တစ္ပုဒ္ ရစ္သမ္က ရတဲ့ အရသာ၊ အေတြ႔အႀကံဳ တစ္ခုကို တန္ဖိုး ရွိတယ္လုိ႔ ခံစားၿပီးတဲ့ အခါ ဒါမ်ဳိးကိုေတာ့ျဖင့္ လဲြသြားလုိ႔ မသင့္ေတာ္ေပဘူး ဆုိၿပီး အဲဒီ အေတြ႔အႀကံဳကို မွ်ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြ ရွိၾကတယ္။ ရသ အေၾကာင္းခံဟာ စာေရးဆရာ အမ်ား စုႀကီးမွာေတာ့ အလြန္ အားနည္း လွပါတယ္။ဒါေပတဲ့ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာ ေရးသူ တစ္ေယာက္၊ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ေရးသူ တစ္ေယာက္ေတာင္မွ သူ႔လက္စဲြ စကားလံုးေတြ၊ စကားအစုအေ၀းေတြ၊ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပဖို့ သက္သက္ အတြက္မဟုတ္ဘဲ သူစြဲမက္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အေနနဲ႔ စကားလံုး အထားအသို၊ ေကာ္လံ အက်ယ္အ၀န္း စတာေတြမွာ ဇီဇာ ေၾကာင္ခ်င္ေၾကာင္ေနလိမ့္မယ္။ မီးရထားလမ္း ညႊန္စာရြက္ အဆင့္ထက္ ျမင့္တဲ့ ဘယ္စာအုပ္ မဆုိ ရသဆုိင္ရာ စဥ္းစားမႈေတြက ကင္းလြတ္႐ိုး မရွိလွပါ။

၃။ သမုိင္း ေသြးခုန္မႈ။ ။အျဖစ္အပ်က္ေတြကို သူ႔အျဖစ္အမွန္တုိင္းပဲ ေတြ႔လုိတဲ့ဆႏၵ၊အခ်က္ အလက္အမွန္အကန္မ်ားကို ရွာေဖြ၊ေနာင္လာ ေနာက္သားတုိ႔ အသံုးျပဳႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ သိုမွီ ထားခ်င္တာ။

၄။ ႏုိင္ငံေရး ရည္စူးမႈ။ ။ႏုိင္ငံေရး ဆုိတဲ့ စကားလံုးကို အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး အနက္နဲ႔ ယူတာပါ။ ကမၻာ ေလာကကို တစ္စံု တစ္ခုေသာ တူ႐ႈသုိ႔ ပို႔ခ်င္ေသာ ဆႏၵ၊ လူထုႀကီးအေနႏွင့္ ရရွိရန္ အားထုတ္ သင့္ေသာ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း အမ်ဳိးအစား၊ ယင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ လူထု၏ သေဘာထား အျမင္ကို ေျပာင္းလဲလုိေသာ ဆႏၵ၊ ေျပာၾကစတမ္း ဆုိရင္ မည္သည့္စာအုပ္မွ ႏုိင္ငံေရး ဘက္လုိက္မႈက မကင္းပါ။ အႏုပညာဟာ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ မသက္ ဆုိင္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာတဲ့ အယူအဆပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရး သေဘာထား တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ မသင့္ေတာ္ေသာ အလုပ္ အကိုင္ တစ္ခုမွာ (ျမန္မာျပည္-ဘုရင့္အိႏၵိယ ပုလိပ္ အဖဲြ႔မွာ) ၅ႏွစ္ အခ်ိန္ ကုန္ခဲ့ပါတယ္။ သည္ ေနာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဆင္းရဲသြားၿပီး အ႐ံႈးရဲ႕အရသာကိုလည္း ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္ ပင္ကိုယ္ျဖစ္တဲ့ အာဏာပိုင္ေတြကို မုန္းတီးတဲ့ စိတ္ကို ပိုတုိးေစခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း အလုပ္သမား လူတန္းစားေတြရဲ႔ ျဖစ္တည္ ေနမႈကို ပထမဆံုး အႀကိမ္အျဖစ္ သတိထားမိ ေစပါတယ္။ျမန္မာျပည္က အလုပ္ေၾကာင့္ အင္ပိုင္ယာ စနစ္ရဲ႔ သဘာ၀ကိုလည္း အေတာ္အသင့္ နားလည္ လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေတြ႔ အႀကံဳေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ မလံုေလာက္ဘူး။ သည့္ ေနာက္ေတာ့ ဟစ္တလာ၊ စပိန္ ျပည္တြင္းစစ္။ ၁၉၅၃ ႏွစ္ဆံုးအထိ ခုိင္မာတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု မခ်ႏုိင္ခဲ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတာကို ေဖာ္က်ဴးတဲ့၊ အဲဒီတုန္းက ေရးျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ကို မွတ္မိေသးတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ရာမွာ ဆုိရင္
ေပ်ာ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး
က်ဳပ္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မွာ
ထာ၀ရ ငရဲကိုေဟာၿပီး
သစ္ၾကားပင္ေတြ ရွင္သန္တာပဲ
ေစာင့္ၾကည့္ေနမွာပါ။

အဲဗ်ာ ခုေတာ့ ေခတ္ဆုိးမွာေမြးလာ
သာေတာင့္သာယာ ေကာင္းကင္ဘံုကို က်ဳပ္မရေတာ့ပါ
က်ဳပ္ရဲ႕အေပၚ ႏႈတ္ခမ္းမွာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ေပါက္သကိုး
ဘုန္းႀကီးေတြကေတာ့
အားလံုးေျပာင္ေအာင္ ရိတ္သကိုး။

ဒါေတာင္မွ ေခတ္ႀကီးက မဆုိးဘူးဗ်
က်ဳပ္တုိ႔က လြယ္လြယ္နဲ့ ေက်နပ္တတ္ သကိုး
အိပ္လုိက္တာနဲ႔ က်ဳပ္တုိ႔က ဒုကၡသုကၡေတြ ကို ခါပစ္ လိုက္ႏုိင္သကိုး
သစ္ပင္ေတြ ရင္ခြင္မွာ မွီၿပီးေပါ့။

နလပိန္းတံုး မသိမႈေတြကို ကိုယ္ပိုင္လုပ္ ပစ္ဖို႔လည္း
က်ဳပ္တုိ႔က မေၾကာက္ဘဲကိုး
ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ခုေတာ့ က်ဳပ္တို႔က
မစုစည္းႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့
ပန္းသီးပင္ အုပ္ေပၚက ငွက္ပုတီး
က်ဳပ္ ရန္သူကို တုန္လႈပ္ေစႏုိင္ပါ့မလား။

ဒါေပမယ့္ ေကာင္မေလးေတြရဲ႔ ဗိုက္သား ျဖဴျဖဴနဲ႔ ဇီးသီးေမႊးမ်ား
အရိပ္က်ေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းထဲကငါးသိုင္းမ်ား
ျမင္းမ်ားနဲ့၊ လင္းအားႀကီးမွာ ထပ်ံတဲ့ ၀မ္းဘဲမ်ား
ဒါေတြအားလံုး အိပ္မက္ တစ္ခုပဲဗ်ာ။
အိပ္မက္ ျပန္မမက္ဖုိ႔ တားျမစ္ခံရ
က်ဳပ္တို႔ရဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ျဖတ္ေတာက္ ပစ္ရ
ၿပီးေတာ့ ပုန္းေနေစရတယ္
ျမင္းေတြကို ခ႐ိုမီယံ သံမဏိနဲ႔ လုပ္ထားတာ
၀တုတ္တုတ္ ေသးေတးေတး လူႀကီးေတြ စီးမတဲ့ဗ်ာ။

က်ဳပ္က ဘယ္ေတာ့မွ မေခြတဲ့တီေကာင္
မိန္းမေဆာင္ မရွိတဲ့ သင္းကြပ္
ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးမွဴးၾကားက
ယူဂ်င္းအာရမ္ပါ။

က်ဳပ္ရဲ႔ ၾကမၼာကို ႏုိင္ငံေရးမွဴးက ဖတ္ၾကား
ေရဒီယိုက ေၾကညာေနဆဲ
ဘုန္းႀကီးက ေကာင္းခ်ီး ခုႏွစ္ပါးေပး ေနပံုမွာ
မိန္းမႏုိ့အံုက ႏုိ႔ထြက္သလုိပဲဗ်ာ။
ေက်ာက္ျဖဴသား ခန္းမထဲ က်ဳပ္ေနတယ္
က်ဳပ္ အဲသလုိ အိပ္မက္မက္တာ
ႏုိးလာေတာ့လည္း အမွန္ ျဖစ္ေနသဗ်ာ
ဒီလိုေခတ္မွာ ေနဖုိ႔ က်ဳပ္ေမြးလာတာ မဟုတ္ပါ
စမစ္ေရာ ဂ်ဳန္းေရာ ခင္ဗ်ားေရာ အဲသလုိ မဟုတ္လားဗ်ာ။

စပိန္ ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔ ၁၉၃၆-၃၇ အျဖစ္ အပ်က္ေတြက ေျပာင္းသြားေစတာပါပဲ။ အဲသည္ ေနာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္ေနရာမွာ ရပ္တည္ရ မယ္လုိ႔ သိလာခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၃၆ ကတည္းက စၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အေလးအနက္ ေရးတာ မွန္သမွ်ဟာ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ ျဖစ္ေစ၊ အႂကြင္းမဲ့ အာဏာရွင္ စနစ္ကို ဆန္႔က်င္တာနဲ႔ ဒီမို ကရက္တစ္ ဆုိရွယ္လစ္ စနစ္ဘက္က ကြၽန္ေတာ္ နားလည္သေလာက္ ရပ္တည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ ေခတ္ကာလမ်ဳိးမွာ အၾကင္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ဟာ အထက္ပါ အေၾကာင္း အရာမ်ဳိးကို မေရးဘဲ ေနႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိရင္ ဒါမ်ဳိးဟာ အဓိပၸာယ္ မဲ့လွတယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ လူတုိင္း ပံုသ႑ာန္ တစ္မ်ဳိး မဟုတ္ တစ္မ်ဳိးနဲ႔ ေရးၾကတာပါ။

ထုိ စာေရးဆရာ ဘယ္ဘက္မွာ ေနသလဲ ဘယ္လုိ ခ်ဥ္းကပ္ပါသလဲ အဲသည္ ေမးခြန္း တစ္ခုပဲ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ မိမိ ႏုိင္ငံေရး အယူအဆကို အၾကင္ စာေရးဆရာ ပိုၿပီး သတိျပဳ မိလာတာနဲ႔ အမွ် ႏိုင္ငံေရး စာေတြ ေရးဖို႔ အေၾကာင္းလမ္း ပိုမ်ား လာမွာပါ။ အဲမိမိရဲ႕ ရသနဲ႔ ဥာဏ္အရည္အေသြးကို စေတး မပစ္ဘဲနဲ႔ေပါ့။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၀ႏွစ္တာ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကြၽန္ေတာ္ အျဖစ္ခ်င္ဆံုးမွာ ႏုိင္ငံေရး အေရး အသားကို ပင္လွ်င္ အႏုပညာ တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခ်င္တာပါ။တစ္ဘက္ဘက္မွာ ေနလုိက္ခ်င္တဲ့ ခံစားမႈ၊ မတရားမႈႀကီး ပါကလားလုိ႔ သိရွိမႈဟာ ကြၽန္ေတာ္ စတင္တဲ့ ပြိဳင့္ပါ။ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးဖို႔ ထုိင္လိုက္တဲ့ အခါ ငါေတာ့ျဖင့္ အႏုပညာ ပစၥည္းတစ္ခု ဖန္တီးေတာ့ မယ္လုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေျပာေလ့ မရွိပါ၊ ကြၽန္ေတာ္ ထုတ္ေဖာ္စရာ မုသားတခ်ဳိ႕ ရွိေနတယ္။ လူေတြ သတိျပဳ မိေစခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ အခ်ဳိ႕ရွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္သာ စာေရးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကနဦး ရတက္ မေအးျဖစ္ေနတာက လူေတြ ၾကားေစခ်င္တာပါ။ ဒါေပတဲ့ ရသအေတြ႔အႀကံဳခံစားမႈ မပါရွိဘူး ဆုိပါလွ်င္လည္း စာအုပ္တစ္အုပ္ သို့မဟုတ္ မဂၢဇင္း ေဆာင္းပါးရွည္ တစ္ပုဒ္ေရးတဲ့ အလုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ မလုပ္ႏုိင္ပါ”

Burmese Days, 1984 စတဲ့ စာအုပ္ ေတြကို ေရးတဲ့ ဧရာမ စာေရး ဆရာႀကီးကေတာ့ သူ စာေရးရျခင္း အေၾကာင္းကို အထက္က အတုိင္း ေရးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ အလြန္ သေဘာက် ပါတယ္။ စာေရး ဆရာဟာ ၀ါဒျဖန္႔ စာဆုိေသာ္မွ ေရးဟန္အဖဲြ႔အႏြဲ႔စတာေတြကို ထည့္ရမွာပဲတဲ့။ ေရးဟန္တုိ႔ စကားလံုးေတြရဲ႕ အလွအပကို ျမတ္ႏုိး ေနတာတုိ႔က သ႔ူသဘာ၀ ျဖစ္ေနတာမို႔တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေအာ္၀ဲလ္ေဖာ္ေကာင္ လုပ္ထားတဲ့ အခ်က္ ၄ခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စာေရးပါတယ္။ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ ေမြးလာလုိ႔ ဒီစာေတြ ေရးပါတယ္။

သင္ေသသြားရင္ သင့္နာမည္ က်န္ခဲ့မယ္လုိ႔ ထင္လား။ သင့္ နာမည္တစ္လံုး က်န္ရစ္ဖို႔ အတြက္ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့မလဲ။

ေသသြားၿပီးေနာက္ နာမည္တစ္လံုး က်န္ခဲ့ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ဒီလို စိတ္ကူးမ်ဳိးကို စြန္႔စား ေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ လူ႔သဘာ၀က ေမ့လြယ္ ေပ်ာက္လြယ္မုိ႔လဲ။ ဧရာမ စာေရး ဆရာႀကီးေတြ စာေတြ အမ်ားႀကီး ေရးခဲ့တဲ့ သူေတြကိုေတာင္မွာ ခု ဘယ္ေလာက္ သတိရ ၾကေတာ့လုိ႔လဲ။ ဟစ္စေလကို ထင္တယ္။ “မြန္” က သူ႔ရဲ႔“စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႔ မွတ္စု စာအုပ္” ထဲမွာ ေရးဖူးတာ။ “ျမစ္ေရကေတာ့ စီးဆင္းၿမဲ သူကေတာ့ ကမ္းေပၚမွာ က်န္ခဲ့ၿပီ။ သူ႔ကို ဂ႐ုတစိုက္ မရွိၾကေတာ့။ ေအးေလ ေနာက္လူေတြ အတြက္ ေနရာ ေပးရမွာေပါ့။ ေနာက္လူေတြ အတြက္လည္း ေနရာက ရွိရဦး မွာကိုး။ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႔ ေရပန္းစား မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ ခံမွာလဲ”
နာမည္က်န္ဖို႔ မက်န္ဖုိ႔ထက္ ကိုယ္လုပ္ စရာရွိတာကို လုပ္ဖို႔ပဲ။ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း ေရးဖုိ႔ပဲ။ ဒီလုိပဲ လုပ္ရမွာလုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ကိုတာ

Comments

Popular posts from this blog

ထြက္ရပ္ေပါက္ဖို႕

ဟင္းသီးဟင္းရြက္အေခၚအေ၀ၚ မ်ား